نویسنده:
بازدید: 1450 بازدید

مروری بر داستان و روند بازی فورتنایت جنگ رویال

فورتنایت جنگ رویال یک بازی رایگان ویدئویی است که توسط شرکت Epic Games توسعه و انتشار یافته است. بازی فورتنایت، یک گیم پلی بقا، به همراه ساخت و ساز دارد. در عرضه اول در سال 2017 فقط برای ویندوز، اینکس باکس، پلی استیشن 4 و مک عرضه گردید، ولی هم اکنون برای پلی استیشن 5، اندروید،  IOS، و نینتندو نیز عرضه شده است.

تا قبل از سال 2017 بازی های جنگ رویال فقط موضوعی در کنار، موضوعات دیگر بازی بودند و هر از گاهی عنوانی مثل ماین کرافت منتشر می کردند. اما از سال 2017، جنگ رویال به یکی از محبوب ترین و پر سودترین بازی های روی زمین با عناوینی نظیر پابجی، اپکس لجند، فال گایز و صد البته فورتنایت تبدیل شد. بازی ها از نظر واقع گرایی، ارائه و گیم پلی متفاوت هستند. به عنوان مثال پابجی خیلی واقعیت گرا است، اما فورتنایت کارتونی است. اما از یک اصل پیروی می کنند، مولتی پلیر، آخرین باقی مانده برنده و بازیکنان بر اساس تعداد کشته ها رقابت می کنند.

فورتنایت به عنوان یک خواست عمومی انتشار پیدا کرد؛ بیش از 350 میلیون نفر، که اکثرا زیر 25 سال سن داشتند، ثبت نام کردند و مقدار قابل توجهی از آنها به صورت مرتب بازی می کنند. فورتنایت یک فخر فرهنگی هم دارد، در فیلم انتقام جویان: بازی نهایی سال 2019 وقتی تور چاق شده و افسردگی گرفته است، یک گوشه نشسته و با دوستانش بازی فورتنایت را انجام می دهد. فورتنایت، در آپدیت خود، امکان انتخاب شخصیت تور و آیرون من را برای بازیکنان فراهم کرد.

شایسته سالاری و فورتنایت جنگ رویال 1

برای نسل جوان حال حاضر فورتنایت بیش از یک بازی شده و تبدیل به مکانی برای گردهمایی های دوستانه شده است. بازیکنان این بازی گرد هم جمع می شوند تا آواتار خود را به نمایش بگذارند، بازی دیگران را نگاه کنند. در یک رویداد با همکاری یک رپر محبوب، در همین آوریل گذشته به صورت همزمان 12.3 میلیون نفر بازی فورتنایت را انجام دادند.

این خیلی راحت است که به فورتنایت برچسب یک بازی ساده دیگر که بچه ها در کنار تیک تاک، وپینگ انجام می دهند را بزنیم. رشد انفجاری این ژانر به ما می گوید که این چیزی فراتر از این است که چند بچه برای تفریح به هم شلیک می کنند.

ارتباط بین ژانر جنگ رویال و مبحث انتقادی شایسته سالاری وقتی روشن می شود که به ایده اصلی این ژانر نگاهی بیاندازیم، یعنی رمان فیلم شده بتل رویال در سال 2000.

اکنون در آینده هستیم. اقتصاد متلاشی شده است، و ژاپن حکومتی مستبد در دنیا دارد. تعدادی از دانش آموزان در سرویس مدرسه در راه یک اردوی علمی هستند، که توسط گازی بیهوش می شوند. بچه ها در یک جزیره متروک به هوش می آیند یک زن شرایط را توضیح می دهد. بچه ها باید یکدیگر را بکشند، و فقط یک بازمانده نهایی قادر به بازگشت به زندگی واقعی بیرون جزیره است.

شایسته سالاری و فورتنایت جنگ رویال 3

ژانر بازی فورتنایت نه تنها گیم پلی خود – جزیره ای متروک، سلاح های شانسی، قسمت هایی خطرناک در نقشه، بازمانده نهایی- را از فیلم اقتباس کرده است، حتی شایسته سالاری مشابهی را نیز ایجاد کرده است، جایزه کافی موجود نیست که کاری نکنید.

در این بازی شما فقط بر پایه مهارت و شانس خود می توانید زنده بمانید، اگرچه زنده ماندن هم بر اساس شانس کاملا ممکن است. عنصر شانس نقش بزرگی را در بازی فورتنایت به عهده دارد، و دلیل این است که فورتنایت جذاب به نظر می رسد. من بازیکن خوبی نیستم، هدف گیریم خوب نیست، سلاح ها را نمی شناسم، و با نقشه هیچ آشنایی ندارم. اما تجربه بازی بی نظیر است، تا زمانیکه زنده هستید می دانید که شانسی برای پیروزی دارید.

شایسته سالاری و فورتنایت جنگ رویال 5

البته شانس همیشگی نیست، اما وقتی شما می بازید همیشه شانس دیگری وجود دارد، شانسی برای اینکه جز 1 درصد پیروز باشید. اما عنصر دیگری وجود دارد که شما را به ادامه بازی فورتنایت مشتاق می کند. فارغ از باخت یا برد، پس از هر بازی شما مقداری تجربه دریافت می کنید، که با استفاده از آن می توانید، از مواردی نظیر پوسته، لباس، رقص و اکسسوری های مختلف استفاده کنید.

با بازی مداوم بعضی از بازیکنان به گیم پلی بازی مسلط می شوند و با دانستن نکاتی در بازی می توانند جلوی پیشرفت بازیکنان تازه کار را بگیرند. به همین دلیل سازندگان فورتنایت، آپدیت هایی را با مشخصات مختلف برای بازی ارائه می دهند، که در آن این مشکل حل می شود، چون مکانیزیم های گیم پلی جدید، نقشه جدید، سلاح جدید هر آنچه موجب ایجاد برتری بازیکنان قدیمی با تسلط به گیم پلی شده است، عرضه می شود.

فورتنایت جنگ رویال یک بازی در عصر نابرابری حاضر است، جایی که ما به صورت مداوم از شکست سیستم حرف میزنیم و میدانیم که همگی بازنده هستیم اما امید داریم که هنوز شاید در آخر یکی از ما، به عنوان بازمانده آخر، به موفقیت، ثروتمندی، زیبایی  و برنده بودن دست پیدا کند و یادمان میرود که برنده بودن به قیمت آخرین بازمانده بودن تمام میشود و وقتی تنها هستیم باز هم موفقیت، ثروتمندی، زیبایی  و برنده بودن برایمان مهم است ؟؟؟