نویسنده:
بازدید: 483 بازدید

 روش‌های زیادی برای تهیه نسخه پشتیبان از عکس‌ها وجود دارد. برای این می‌توانید عکس‌ها را به کامپیوتر، درایو خارجی یا یک سرویس پشتیبان‌گیری شخص ثالث منتقل کنید؛ اما هیچ یک از این موارد به اندازه iCloud Photos  قابل اطمینان و راحت نخواهد بود.

iCloud سرویس ذخیره‌سازی ابری اپل است که به شما امکان می‌دهد به‌صورت ایمن از داده‌هایی مانند عکس‌ها، پیام‌ها و برنامه‌ها پشتیبان بگیرید. این داده‌ها پس از بارگذاری در همه‌ی دستگاه‌های اپل یا با استفاده از وب‌سایت iCloud قابل دسترسی خواهند بود.

آی‌کلاد برای شروع ۵ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی رایگان ارائه می‌دهد که کاربران می‌توانند در صورت نیاز با پرداخت هزینه و خرید یکی از طرح‌های آی‌کلاد، فضای ذخیره‌سازی بیشتری دریافت کنند. کاربرانی که از طرح‌های ۲۰۰ گیگابایتی یا بیشتر استفاده می‌کنند، می‌توانند فضای ذخیره‌سازی خود را با اعضای خانواده به اشتراک بگذارند.

تهیه نسخه پشتیبان از عکس‌های آیفون با استفاده از iCloud

ابتدا به صفحه تنظیمات آیفون وارد شوید.

تهیه نسخه پشتیبان خودکار از عکس‌های آیفون با استفاده از iCloud


به بخش Photos بروید.

تهیه نسخه پشتیبان خودکار از عکس‌های آیفون با استفاده از iCloud

در این صفحه برای فعال کردن گزینه iCloud Photos روی آن ضربه بزنید تا سبز شود.

تهیه نسخه پشتیبان خودکار از عکس‌های آیفون با استفاده از iCloud

با این کار آیفون بلافاصله آپلود کردن عکس‌های گالری شما در فضای ذخیره‌سازی آی‌کلاد را آغاز می‌کند.

سفارشی‌سازی و بهینه‌سازی پشتیبان‌گیری iCloud

با فعال شدن این ویژگی می‌توانید پس از بارگذاری عکس‌ها در iCloud، آنچه اتفاق می‌افتد شخصی‌سازی کنید. اگر فضای ذخیره‌سازی آیفون در حال اتمام است، می‌توانید فقط نسخه‌ فشرده عکس‌های بارگذاری‌شده را در گالری نگه‌داری کنید.

در بخش Photos، گزینه Optimize iPhone Storage را انتخاب کنید تا فقط نسخه فشرده عکس‌ها را به‌صورت محلی نگه دارید. این ویژگی به‌طور خودکار عمل می‌کند و فقط زمانی شروع می‌شود که فضای ذخیره‌سازی آیفون تمام شود. می‌توانید هر زمان که خواستید، نسخه با وضوح کامل عکس را با iCloud دانلود کنید.

سفارشی‌سازی و بهینه‌سازی نسخه پشتیبان iCloud

اگر در گوشی فضای ذخیره‌سازی کافی دارید، می‌توانید گزینه Download and Keep Originals را انتخاب کنید. همان‌طور که از نام این گزینه مشخص است، با انتخاب آن می‌توانید تمام عکس‌های خود را در آیفون نگه دارید.


سفارشی‌سازی و بهینه‌سازی نسخه پشتیبان iCloud

می‌توانید نحوه استفاده ویژگی iCloud Photos از داده تلفن همراه را سفارشی کنید. در صفحه Photos، به بخش Cellular Data که در برخی مناطق با عنوان Mobile Data شناخته می‌شود، بروید.


سفارشی‌سازی و بهینه‌سازی نسخه پشتیبان iCloud

در اینجا بسته به نوع استفاده خود از داده تلفن همراه، می‌توانید ویژگی Cellular Data یا Mobile Data را فعال یا غیرفعال کنید. زمانی که این گزینه غیرفعال باشد، برنامه Photos تنها وقتی که به وای‌فای متصل هستید، عکس‌ها را بارگذاری می‌کند.


سفارشی‌سازی و بهینه‌سازی نسخه پشتیبان iCloud

اگر با استفاده از داده تلفن همراه مشکلی ندارید، می‌توانید ویژگی Unlimited Updates را فعال کنید. این گزینه بدون هیچ محدودیتی از داده تلفن همراه شما برای آپلود و دانلود عکس از آی‌کلاد استفاده می‌کند.

اکنون که این ویژگی راه‌اندازی شده است، هر عکس یا فیلم جدیدی که در آیفون ذخیره می‌کنید همراه با تمام عکس‌ها و فیلم‌های قدیمی در iCloud بارگذاری می‌شود. برای بررسی پیشرفت آپلود تصاویر، برنامه Photos را باز کنید و به تب Library یا آلبوم عکس Recents بروید. می‌توانید در پایین این صفحه، نوار پیشرفت بارگذاری را مشاهده کنید.

سفارشی‌سازی و بهینه‌سازی نسخه پشتیبان iCloud

هر زمان که فضای ذخیره‌سازی آی‌کلاد در حال اتمام بود یا خواستید به سرویس پشتیبان‌گیری متفاوتی کوچ کنید، می‌توانید iCloud Photos را غیر فعال کنید. برای این کار کافی است تنظیمات را باز کنید، به بخش Photos بروید و روی گزینه iCloud Photos ضربه بزنید تا غیر فعال شود.