نویسنده:
بازدید: 327 بازدید
زمان مطالعه: 5 دقیقه

تلگرام یکی از پیام رسان های اجتماعی پرطرفدار با میلیون ها کاربر در کشورمان ایران است. کار با این اپلیکیشن بسیار ساده بوده و قابلیت های فوق العاده ای دارد. با این حال، در برخی از مواقع افراد بنا به دلایل شخصی تصمیم به حذف اکانت تلگرام خود می گیرند. اگر می خواهید تا اکانت تلگرام خود را حذف نمایید، در اینجا نحوه دیلیت اکانت تلگرام را به شکل کامل توضیح خواهیم داد.پس در ادامه با فایل گپ همراه باشید.

حذف اکانت تلگرام

نکاتی پیرامون حذف اکانت تلگرام

پیش از اینکه اکانت تلگرام خود را حذف نمایید، لازم است نکاتی را بدانید:

  • اگر اخیرا چندین مرتبه اکانت تلگرام خود را حذف کرده باشید، احتمال دارد سایت تلگرام تا مدتی به طور مثال چندین هفته اجازه دیلیت اکانت مجدد تلگرام را به شما ندهد.
  • اگر اکانت تلگرام خود را حذف نمایید، تمام اطلاعات من جمله چت ها و گروه ها و کانال ها و مخاطبان حذف خواهند شد.
  • حتی اگر تصمیم بگیرید که دوباره با همان شماره اکانت تلگرام درست نمایید، اطلاعات اکانت قبلی قابل بازیابی نخواهد بود.
  • اگر در حالت ریپورت قرار داشته باشید، با حذف اکانت تلگرام و دوباره وارد تلگرام شدن، مشکل ریپورت حل نشده و کماکان در وضعیت ریپورت قرار خواهید داشت.
  • حذف اکانت از درون خود اپلیکیشن تلگرام امکان پذیر نیست و برای انجام این کار حتما باید از مرورگر استفاده نمایید.

 

حذف اکانت تلگرام

روش دیلیت اکانت تلگرام

بخش اول: حذف خودکار اکانت تلگرام

اگر برای مدت طولانی از اکانت خود استفاده نکنید، اکانت شما به طور خود به خودی حذف خواهد شد. این کار موجب می گردد تا اکانت هایی که برای مدت طولانی فعالیتی در تلگرام نداشته اند، حذف شوند.

حذف اکانت دارای بازه زمانی است که به انتخاب شما بستگی دارد. می توانید با انتخاب خود یک ماه، سه ماه، شش ماه و یک سال را انتخاب کنید. برای این منظور باید وارد قسمت تنظیمات (Setting) و بعد privacy and security را انتخاب کنید. سپس در بخش advanced بر روی گزینه Delete my account if away for کلیک کنید و به انتخاب خود یکی از این زمان ها را انتخاب کنید.

بخش دوم: نحوه دیلیت اکانت در تلگرام

اگر خودتان قصد دارید که اکانت را پاک نمایید، باید با به کار گیری یک مرورگر وارد لینک https://my.telegram.org/auth شوید. این لینک شما را به صفحه حذف اکانت هدایت خواهد کرد.

در این صفحه از شما خواسته میشود که شماره تماس خود را همراه با کد کشورتان وارد کنید. سپس بر روی گزینه Next کلیک کنید. اکنون کدی برایتان در تلگرام فرستاده می شود که باید وارد برنامه شده و کد را کپی کنید. کد را کپی کرده و دوباره به صفحه مرورگر خود باز گردید و کد را در فیلد Confirmation Code وارد کرده و بر روی Sign in کلیک کنید.

در صورتیکه کد را به درستی وارد کرده باشید، وارد اکانت تلگرام شده و در این مرحله می توانید گزینه delete account را انتخاب نمایید. در این صفحه جدید از شما علت حذف اکانت را می پرسد.

این گزینه اختیاری است و نیازی به پر کردن این فیلد نیست. درانتها با کلیک بر روی گزینه done اکانت تان پاک خواهد شد.

نحوه دیلیت اکانت در تلگرام

بخش سوم: پاک کردن اکانت تلگرام

پاک کردن اکانت تلگرام دقیقا مانند با نحوه دیلیت اکانت تلگرام است و با پیروی قدم به قدم از مراحل بخش دوم به آسانی می توانید اکانت تلگرام خود را پاک نمایید.

بخش چهارم: دیلیت اکانت تلگرام کامپیوتر

برای دیلیت اکانت تلگرام کامپیوتر ابتدا باید با مرورگر خود وارد لینک https://my.telegram.org/deactivate شوید. سپس شماره موبایل خود را همراه با کد کشورتان وارد کرده و بر روی next کلیک کنید.

در این مرحله یک رمز عبور مسنجر تلگرام برایتان فرستاده خواهد شد. این کد را در بخش پسورد وارد کرده و بر روی sign in کلیک کنید. دقت نمایید که نرم افزار در مقایسه با حروف کوچک و بزرگ حساس است، در نتیجه در وارد کردن پسورد دقت نمایید.

سپس صفحه جدیدی برایتان باز شده که علت حذف اکانت تلگرام را از شما می پرسد. جواب دادن به این سوال اختیاری است و می توانید بدون جواب دادن به این سوال بر روی Done کلیک کنید. اکنون اکانت شما حذف شده است.

 

نحوه حدف اکانت تلگرام دسکتاپ

آیا دیلیت اکانت تلگرام بدون کد امکان پذیر است؟

دیلیت اکانت تلگرام بدون کد امکان پذیر نیست. برای حذف اکانت حتما باید از وبسایت رسمی خود تلگرام مبادرت نمایید. در سایت رسمی تلگرام نیز صحبتی در خصوص حذف اکانت بدون به کار گیری کد نشده است. گر چه در بعضی از وبسایت ها «نحوه دیلیت اکانت تلگرام بدون به کار گیری کد» را مشاهده می نمایید، اما این کار بدون داشتن پسورد امکان پذیر نبوده و اشتباه است.

آیا برنامه ای برای حذف اکانت تلگرام وجود دارد؟

اخیرا اپلیکیشن های متفاوتی در مارکت های موبایلی برای حذف اکانت تلگرام عرضه شده است. با این حال، به کار گیری این اپلیکیشن ها قابل اعتماد نیست و توصیه نمی شود. اگر می خواهید تا اکانت خود را حذف کنید، پیشنهاد میشود از راه وبسایت رسمی خود تلگرام برای حذف آن مبادرت کنید.

حرف پایانی

اگر به هر علتی قصد حذف اکانت تلگرام خود را دارید، در این جا تمام نکات ضروری در خصوص نحوه حذف اکانت تلگرام توضیح داده شده است. در این مطلب سعی کردیم تا تمام نکات ضروری در خصوص نحوه حذف اکانت تلگرام هم از راه گوشی و هم از راه لپتاپ را به شما توضیح دهیم.

اگر شما تجربه استفاده از این روش و یا روش های دیگر را در خصوص حذف اکانت تلگرام دارید آن را با ما و سایر کاربران فایل گپ از طریق بخش نظرات در میان بگذارید.