نویسنده:
بازدید: 631 بازدید

روش های بازیابی تنظیمات کارخانه در ویندوز 11 را یاد بگیرید!!

کاربرانی که سیستم عامل ویندوزی خود را از ویندوز 10 به 11 بروزرسانی کرده‌اند همواره در مورد باگ‌های زیاد، قابلیت‌های از دست رفته شبیه کار نکردن بلوتوث، مشکلات صوتی و مسائل دیگر شکایت می‌کنند. حالا دیگر آن‌ها پس از گذشت 10 روز اولیه، نمی‌توانند از ویندوز 11 به 10 برگردند و تحت این شرایط بهترین کاری که می‌توانند برای سیستم خود انجام دهند، ریست فکتوری کردن ویندوز 11 و داشتن تجربه کاربری تمیز و بدون باگ است.

این رویه موجب می‌گردد تا تمامی اپلیکیشن‌ها، فایل‌ها، فولدرهای موجود در درایو C حذف شده و ترجیحات Settings به حالت اولیه بازگردد. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا با به کار گیری سه متد ساده ویندوز 11 خود را فکتوری ریست نمایید.

بازیابی تنظیمات کارخانه در ویندوز 11

بازیابی تنظیمات کارخانه در ویندوز 11 (2022)

در ادامه ما سه روش گوناگون را برای ریست فکتوری کردن ویندوز 11 برای شما توضیح داده‌ایم. حتی اگر ویندوز شما در حال حاضر بوت نمی‌شود، شما می‌توانید با به کار گیری راهنمای امروز دیجی‌رو ویندوز 11 را روی سیستم خود ریست فکتوری نمایید.

بازیابی تنظیمات کارخانه در ویندوز 11 با به کار گیری Settings (برای کامپیوترهایی که کار می‌کنند)

اگر کامپیوتر شما به آسانی بوت می‌شود و می‌توانید وارد کامپیوتر خود شوید، امکان ریست فکتوری کردن ویندوز 11 برایتان به آسانی وجود دارد. کافی است بر اساس مراحل زیر پیش بروید:

  1. در شروع باید کلید ویندوز را فشار داده و عبارت “reset” را جستجو نمایید. حالا گزینه “Reset this PC“ را مطابق تصویر پایین انتخاب نمایید. شما می‌توانید اپ Settings را با فشردن دکمه های “Windows + I” باز کرده و به مسیر “System -> Recovery” بروید. ریست فکتوری کردن ویندوز 11 با استفاده از Settings (برای کامپیوترهایی که کار می‌کنند) 5
  2. روی دکمه “Reset PC” که درست زیر بخش Recovery options قرار دارد کلیک نمایید. ریست فکتوری کردن ویندوز 11 با استفاده از Settings (برای کامپیوترهایی که کار می‌کنند) 4
  3. حالا یک پنجره پاپ آپ برای شما باز خواهد شد. از اینجا، روی گزینه “Keep my files“ کلیک نمایید. انتخاب این گزینه موجب می‌گردد تا ویندوز 11 دوباره نصب شده و تمامی برنامه‌های نصب شده حذف شوند. اما توجه نمایید که با انجام این کار فایل‌ها و فولدرهایی که متعلق به سایر درایوها (به غیر C) باشند، کماکان برای شما باقی خواهند ماند. تمامی فایل‌هایی که در Desktop، Documents و پوشه Downloads نیز قرار دارند، پاک خواهد شد. توجه نمایید که حتما از دیتاهای با ارزش خود نسخه بک آپ تهیه نمایید.
    اگر تصمیم دارید همه چیز را از رایانه خود حذف نمایید، آپشن “Remove everything” را پیش از جلوتر رفتن انتخاب نمایید. ریست فکتوری کردن ویندوز 11 با استفاده از Settings (برای کامپیوترهایی که کار می‌کنند) 3
  4. در این مرحله، باید آپشن “Local reinstall” را انتخاب نمایید. این کار موجب می‌گردد تا ورژن ویندوز 11 که الان روی سیستم شما نصب است دوباره روی کامپیوتر نصب شود و براین اساس زمان کمتری را برای نصب احتیاج خواهد داشت. اگر تصمیم دارید کامپیوترتان را ریست کرده و ویندوز 11 را به با ثبات‌ترین نسخه آن بروزرسانی نمایید، آپشن “Cloud download” را انتخاب نمایید. این کار موجب می‌گردد تا 5 گیگابایت از فایل‌های نصب ویندوز 11 از اینترنت دانلود شده و براین اساس زمان بیشتری خواهد گرفت. ریست فکتوری کردن ویندوز 11 با استفاده از Settings (برای کامپیوترهایی که کار می‌کنند) 2
  5. سپس باید تمامی تغییرات دلخواه خود را در “Additional settings” انجام دهید و بعد روی گزینه “Next“ کلیک نمایید. ریست فکتوری کردن ویندوز 11 با استفاده از Settings (برای کامپیوترهایی که کار می‌کنند) 1
  6. درانتها با کلیک روی گزینه “Reset“ از خلاصه توضیحات عبور نمایید. حالا کامپیوتر شما ریستارت خواهد شد و فرایند ریست فکتوری ویندوز 11 شروع می‌شود. باید منتظر بمانید تا مراحل نصب بصورت اتوماتیک انجام شده و طبق دستورالعمل‌ها صفحه پیش بروید تا سیستمتان دوباره راه‌اندازی شود. ریست فکتوری کردن ویندوز 11 با استفاده از Settings (برای کامپیوترهایی که کار می‌کنند)

ریست فکتوری کردن ویندوز 11 از راه Recovery (برای کامپیوترهایی که کار نمی‌کنند)

اگر کامپیوتر شما بوت نمی‌شود، باید از راه صفحه Recovery مبادرت به ریست فکتوری کردن ویندوز 11 نمایید. اساسا اگر ویندوز 11 به خوبی کار نمی‌کند، آپشن Recovery بصورت اتوماتیک در صفحه نمایش برای شما نمایان خواهد شد. اگر این رخداد نیوفتاد پیشنهاد می‌کنیم تا کامپیوترتان را روشن کرده و بعد زمانی که نشان Windows loading را مشاهده کردید سیستم را خاموش نمایید. این کار را دو تا سه بار انجام داده تا ویندوز 11 وادار به نمایش صفحه Recovery شود.

  1. پس از این‌که صفحه ریکاوری برای شما نمایان شد، باید روی گزینه “Advanced options“ کلیک نمایید. ریست فکتوری کردن ویندوز 11 از طریق Recovery (برای کامپیوترهایی که کار نمی‌کنند) 3
  2. سپس روی عبارت “Troubleshoot“ کلیک نمایید. ریست فکتوری کردن ویندوز 11 از طریق Recovery (برای کامپیوترهایی که کار نمی‌کنند) 2
  3. حالا در این مرحله باید آپشن “Reset this PC” را انتخاب نمایید. ریست فکتوری کردن ویندوز 11 از طریق Recovery (برای کامپیوترهایی که کار نمی‌کنند) 1
  4.  مسیر Keep my files -> Local reinstall را در پیش بگیرید. همان‌گونه که می‌بینید، این فرایند نصب مجدد ویندوز 11 درست شبیه روش قبلی آغاز می‌شود با این فرق که این بار از راهکار حالت ریکاوری استفاده کردید. در ضمن به شما این امکان داده می‌شود تا در صورت تمایل به حذف تمامی فایل‌ها و پوشه‌ها گزینه “Remove everything” را انتخاب کرده و یا اگر تصمیم دارید آخرین نسخه ویندوز 11 را از اینترنت دانلود و مجدد نصب نمایید سراغ گزینه “Cloud download” بروید. ریست فکتوری کردن ویندوز 11 از طریق Recovery (برای کامپیوترهایی که کار نمی‌کنند)
  5. در آخر سیستم شما ریستارت شده و ریست فکتوری ویندوز 11 برای شما آغاز می‌شود. صبور باشید و دستورالعمل‌های صفحه را دنبال نمایید تا ویندوز 11 دوباره برای شما بدون هیچ مشکلی نصب شود.

بازیابی تنظیمات کارخانه در ویندوز 11 با درایو USB قابل بوت (برای کامپیوترهایی که کار نمی‌کنند)

اگر هیچکدام از راهکار‌های بالا برای شما موثر نبود وقت آن رسیده که نصب ویندوز 11 را پاک کرده تا ریست فکتوری سیستم شما شروع شود. در حال حاضر راهنمای نصب ویندوز 11 به وسیله این متد را با جزئیات برای شما نوشته‌ایم، تنها کافی است تا گام به مقدم مراحل را دنبال نمایید.

این روش تمامی فایل‌ها و برنامه‌های موجود در درایو C را پاک کرده و دوباره آخرین نسخه ویندوز 11 را برای شما نصب می‌کند. با به کار گیری این متد با به کارگری یک درایو قابل بوت ریست فکتوری ویندوز 11 به آسانی صورت خواهد گرفت.

ریست فکتوری کردن ویندوز 11 با درایو USB قابل بوت (برای کامپیوترهایی که کار نمی‌کنند)

سخن پایانی

با به کار گیری متدهای فوق می‌توانید به سادگی ریست فکتوری کردن ویندوز 11 را انجام دهید. اگر می‌توانید وارد اکانت سیستمتان بشوید، متد مستقیم اولیه برای ریست کردن کامپیوتر وجود دارد؛ اگر کامیپوترتان بوت نمی‌شود باید دو روش دیگر را برای بازیابی عملکرد کامپیوترتان اجرا نمایید. اگر در این مورد روش های دیگری را سراغ دارید با کاربران فایل گپ در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع : beebom