نویسنده:
بازدید: 359 بازدید

قفل نمایشگر گوشی هوشمند می‌تواند مانع ورود افراد به دستگاه و دسترسی یافتن به اطلاعات مهم شود؛ اما ممکن است نوتیفیکیشن‌ها اطلاعات مهم شما را فاش کنند. خوشبختانه سیستم عامل اندروید قابلیت پنهان کردن محتوای نوتیفیکیشن‌ها در زمان قفل بودن دستگاه را ارائه می‌دهد. در حقیقت این سیستم عامل به کاربران اجازه خواهد داد اطلاعات حساس خود را مدیریت کنند تا هنگام قفل بودن صفحه‌نمایش، قابل رؤیت نباشند. با فعال کردن این قابلیت، اعلان‌ها بدون متن نمایش داده خواهند شد. به خاطر داشته باشید که نوتیفیکیشن‌های حساس از سوی توسعه‌دهندگان مشخص خواهند شد و همین مسئله می‌تواند تفاوت‌هایی به وجود بیاورد.

 برای شروع کار باید انگشت خود را از بالای نمایشگر به سمت پایین حرکت بدهید تا نوار ابزار مورد نظر، نمایش داده شود. در ادامه باید روی نماد چرخ‌دنده (تنظیمات) ضربه بزنید تا منوی مربوطه بازگشایی شود.

آموزش مخفی کردن نوتیفیکیشن‌های حساس در سیستم عامل اندروید - 1

گزینه برنامه‌ها و اعلان‌ها (Apps & Notifications) را انتخاب کنید.

آموزش مخفی کردن نوتیفیکیشن‌های حساس در سیستم عامل اندروید - 2

اکنون باید گزینه نوتیفیکیشن‌ها (Notifications) را انتخاب کنید.

آموزش مخفی کردن نوتیفیکیشن‌های حساس در سیستم عامل اندروید - 3

به سمت پایین صفحه حرکت کنید و وارد بخش نوتیفیکیشن‌ها در صفحه قفل (Notifications on Lock Screen) شوید. ابتدا باید گزینه Notifications on Lock Screen را انتخاب کنید.

آموزش مخفی کردن نوتیفیکیشن‌های حساس در سیستم عامل اندروید - 4

اگر قصد دارید کلیه اعلان‌ها را پنهان کنید، گزینه Don’t Show any Notification را انتخاب کنید. می‌توانید گزینه Hide Silent Conversations and Notifications را هم انتخاب کنید.

آموزش مخفی کردن نوتیفیکیشن‌های حساس در سیستم عامل اندروید - 5

به‌عنوان یک راه‌ حل منطقی و بیرون آمدن از حالت تهاجمی، می‌توانید گزینه اعلان‌های حساس (Sensitive Notifications) را انتخاب کنید.

آموزش مخفی کردن نوتیفیکیشن‌های حساس در سیستم عامل اندروید - 6

دوباره تأکید می‌شود که شناسایی اعلان‌های حساس به توسعه‌دهنده‌ی برنامه‌ بستگی دارد. انجام مراحل ذکرشده در این آموزش می‌تواند از نمایش اعلان‌هایی جلوگیری کند که از سوی توسعه‌دهندگان برنامه در زمره موارد حساس قرار گرفته باشند.