نویسنده:
بازدید: 518 بازدید

نمایش صفحه گوشی اندروید روی کامپیوتر یکی از قابلیت‌‎های جالبی است که می‌‎تواند برای خیلی از کاربران کاربردی باشد. برای مثال، بعضی گوشی‌های اندرویدی سامسونگ امکان کنترل اپلیکیشن‌ها را با ماوس و صفحه‌کلید در محیط ویندوز به کاربر می‌دهند. البته اپلیکیشن‌‎های دیگری مانند AirDroid برای تمامی گوشی‌های اندرویدی در دسترس هستند؛ اما عملکردی ضعیف‌تر از اپلیکیشن Your Phone سامسونگ دارند.

در این مطلب، دو روش نمایش صفحه گوشی‌های اندرویدی روی کامپیوتر در ویندوز را آموزش خواهیم داد. روش اول فعلاً در انحصار برخی گوشی‌های سامسونگ قرار دارد و به کاربران این امکان را می‌دهد تا از طریق ماوس‌ و صفحه‌کلید برنامه‌های گوشی را در ویندوز کنترل کنند. روش دوم به کارآمدی روش مایکروسافت و سامسونگ نیست؛ اما دسترسی آسانی دارد و برای تمامی گوشی‌های اندرویدی قابل استفاده است.

نمایش صفحه گوشی روی کامپیوتر در گوشی‌ سامسونگ

برخی گوشی‌های سامسونگ مانند Galaxy A52 به با نسخه‌ی ویژه از پیش نصب‌شده اپلیکیشن Your Phone به دست کاربران می‌رسند. با مراجعه به این صفحه می‌توانید ببیند کدام گوشی‌های سامسونگ از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند.

برای استفاده از این ویژگی در گوشی‌های سامسونگ نیازی به جستجوی اپلیکیشن Your Phone در لیست برنامه‎‌ها نیست؛ زیرا سامسونگ این اپلیکیشن را در بخش نوتیفیکیشن سنتر ادغام کرده است. برای شروع اطمینان حاصل کنید که اپلیکیشن Your Phone روی کامپیوتر شما نصب شده است. اگر بعد از بررسی متوجه شدید که این برنامه روی کامپیوتر نصب نشده است، می‌‎توانید از طریق استور مایکروسافت آخرین نسخه آن را دانلود و نصب کنید.

وارد نوتیفیکیشن سنتر گوشی سامسونگ شوید و گزینه‌ی Link to Windows را انتخاب کنید.

نوتیفیکیشن سنتر گوشی‌های سامسونگ


در صفحه بعدی از شما خواسته می‌شود گوشی را به کامپیوتر متصل کنید. برای شروع این مرحله، گزینه‌ی Link Your Phone and PC را انتخاب کنید.

بخش Link Your Phone and PC


در مرحله بعد باید به برنامه برای اسکن کردن یک QR مجوز بدهید تا بتواند با کامپیوتر جفت شود. گزینه‌ی Continue را انتخاب کنید و اجازه دسترسی به دوربین به اپلیکیشن بدهید.

بخش Link Your Phone and PC


در مرورگر کامپیوتر، به آدرس aka.ms/linkphone مراجعه کنید تا مرورگر درخواست باز کردن اپلیکیشن Your Phone را نمایش بدهد.

بخش linkphone


یک کد QR در اپلیکیشن Your Phone نمایان می‌شود. این کد را برای جفت شدن گوشی با کامپیوتر اسکن کنید.

QR code در اپلکیشن یور فون


در مرحله بعدی باید چندین مجوز دسترسی برای اپلیکیشن Your Phone روی گوشی صادر کنید. Continue را انتخاب کنید و به مجوزهای درخواست‌شده دسترسی بدهید.

مجوزهای دسترسی در اپلیکیشن  Your Phone


اپلیکیشن Your Phone روی کامپیوتر با نمایش پیغام You’re Linked خبر از موفقیت‌آمیز بودن مراحل می‌دهد. برای شروع به استفاده از Your Phone، روی Let’s Go کلیک کنید.

مرحله آخر تنظیمات Your Phone


از اپلیکیشن Your Phone در ویندوز، گزینه‌ی Apps را انتخاب کنید.

بخش Apps در اپلیکیشن Your Phone


در صفحه بعد روی گزینه‌ی Open Phone Screen کلیک کنید.

Open Phone Screen در اپلیکشین Your Phone


لیست اپلیکیشن‌های گوشی برای شما نمایش داده خواهد شد و می‌توانید برنامه‌ها را در ویندوز اجرا کنید.

ایکون اپلیکشین‌های اندرویدی


بعد از باز شدن برنامه‌های مورد نظر می‌توانید آن‌ها را با ماوس و صفحه‌کلید کنترل کنید.

android display on a windows

نمایش صفحه گوشی‌ اندرویدی روی ویندوز برای همه مدل‌ها

اگر از گوشی‌های هوشمند سامسونگ استفاده نمی‌کنید، جای نگرانی وجود ندارد. در گوگل پلی اپلیکیشن‌‎های زیادی برای نمایش صفحه گوشی‌ اندرویدی روی ویندوز در دسترس هستند. AirDroid یکی از این برنامه‌ها است که مدت زمان زیادی از ساخته شدن آن می‌گذرد و نظرات مثبتی از کاربران دریافت کرده است. AirDroid کاملا رایگان است و برای استفاده از آن نیازی به نصب هیچ برنامه‌ای روی ویندوز ندارید. البته این اپلیکیشن در مقایسه با Your Phone محدودیت‌هایی دارد.

در مرحله اول اپلیکیشن AirDroid را از گوگل پلی دانلود کنید.

اپلیکیشن AirDroid


پس از دانلود و نصب اپلیکیشن، اولین صفحه‌ای که مشاهده می‌کنید از شما می‌خواهد به برنامه وارد شوید یا ثبت نام کنید. اگر قصد دارید در کنار نمایش صفحه گوشی روی کامپیوتر، فایل هم منتقل کنید، به ثبت‌ نام نیاز دارید؛ در غیر این صورت Skip را انتخاب کنید.

ورود به اپلیکیشن AirDroid


در مرحله بعد باید برای اپلیکیشن AirDroid اجازه دسترسی به حافظه گوشی صادر کنید. Continue را انتخاب و اجازه را صادر کنید.

تایید دسترسی به AirDroid در اندروید


برای نمایش صفحه گوشی روی کامپیوتر از داخل اپلیکیشن AirDroid، گزینه‌ی AirDroid Web را انتخاب کنید.

AirDroid Web


در مرورگر کامپیوتر به آدرس web.airdroid.com مراجعه کنید. اگر حساب کاربری ندارید، می‌توانید از IP که به شما نمایش می‌دهد استفاده کنید.

ورود به نسخه تحت وب AirDroid


در روش اول برای ورود، QR Code در اپلیکیشن اندروید را انتخاب کنید و کد نمایش داده‌شده در کامپیوتر را اسکن کنید. در نهایت با اکانت خود وارد شوید.

محیط AirDroid در ویندوز


روش دوم استفاده از IP address است. در این روش بعد از ورود IP می‌‎توانید وارد محیط برنامه شوید.

ورود به اپلیکیشن AirDroid  با IP


حالا در رابط کاربری AirDroid Web قرار دارید، روی گزینه‌ Mirroring کلیک کنید تا فرایند نمایش صفحه گوشی اندروید روی کامپیوتر شروع شود.

Mirroring در اپلکیشن AirDroid


در گوشی اندرویدی پیغامی برای شروع فرآِیند نمایش داده خواهد شد که باید گزینه‌ی Start Now را انتخاب کنید.

AirDroid


نمایش صفحه گوشی اندرویدی  در کامپیوتر شروع می‌شود. البته نمی‌توانید مانند گوشی‌های سامسونگ اپلیکیشن‌ها را با ماوس و صفحه‌کلید کنترل کنید؛ اما هر کاری که روی گوشی انجام بدهید در کامپیوتر قابل مشاهده است.

mirror صفحه نمایش گوشی اندرویدی در کامپیوتر


اگر در تنظیمات اپلیکیشن AirDroid کمی جستجو کنید، می‌توانید کارهایی زیادی مانند دیدن عکس‌ها و ویدئو‌ها، دسترسی به فایل‌ها و ارسال SMS انجام بدهید.

آیا گوشی شما از قابلیت Your Phone پشتیبانی می‌کند؟ یا باید از اپلیکیشن AirDroid استفاده کنید؟

اگر به این سبک مطالب علاقه‌مند هستید، حتما به صفحه‌ی مقالات آموزشی در فایل گپ سر بزنید.