نویسنده:
بازدید: 513 بازدید

باتری گوشی شما هم سریع خالی می شود؟

خالی شدن سریع باتری گوشی موجب کلافگی می‌شود، به ویژه زمان‌هایی که خارج از منزل هستید و نیاز مبرم به به کار گیری تلفن همراه دارید. ساعت‌ها گوشی خود را به شارژ می‌زنید اما تنها با گذشت نیم ساعت شارژتان به اتمام می‌رسد! عوامل فراوانی وجود دارد که بدون این‌که متوجه شوید در کاهش شارژ گوشی شما اثر می‌گذارد. در ادامه با فایل گپ همراه شوید تا شما را با دلایل مهمی که موجب تخلیه سریع باتری گوشی می‌شود آشنا کنیم.

1- روشنایی بالای صفحه نمایش 

یکی از واضح‌ترین و مهم‌ترین دلایلی که موجب می‌گردد باتری گوشی خیلی سریع خالی شود، روشنایی بالای صفحه نمایش است. زمانی که بیرون از منزل هستید، به کار گیری حداکثر روشنایی برای صفحه نمایش، به کار گیری اسمارت فون را برای شما راحت‎‌تر می‌کند اما باید توجه نمایید که این کار موجب تخلیه سریع باتری گوشی می‌شود.

به این دلیل هم بهتر است در صورت امکان روشنایی صفحه نمایش را به حداقل برسانید تا در مصرف باتری صرفه‌جویی شود.

1- روشنایی بالای صفحه نمایش 

اگر چشمان ضعیفی دارید و یا در مکانی با نور بالا قرار گرفتید، به کار گیری صفحه نمایش کم‌‌نور برای شما سخت خواهد بود؛ بنابراین به جای کاهش روشنایی صفحه چه کاری باید انجام داد؟ یکی از راهکار‌های جایگزین این می‌باشد که اپلیکیشن‌های پرکاربرد شبیه اینستاگرام و فیسبوک مسنجر را روی حالت دارک مود قرار بدهید.

این کار به شکل مستقیم نمایشگر اسمارت فون شما را تاریک نمی‌کند اما منوی سفید استاندارد گوشی و تم پس زمینه برنامه را به رنگ سیاه تبدیل می‌کند. با انجام این کار مقدار قابل ملاحضه‌ای از باتری گوشی شما ذخیره خواهد شد.

2- اپلیکیشن‌های پس‌زمینه

اپلیکیشن‌ها حتی وقتی از آن‌ها به شکل مستقیم استفاده نمی‌نمایید در پس‌زمینه دیوایس شما اجرا می‌شود. به عنوان نمونه برنامه‌هایی نظیر VPN، آنتی‌ویروس، سلامت و اپلیکیشن‌های تقویم را می‌توان مثال زد. این اپلیکیشن‌ها جنبه‌های خاصی از گوشی شما را بدون کوچک‌ترین مداخله‌ای رصد و یا کنترل می‌کنند و همین موضوع موجب می‌گردد تا مقدار قابل ملاحضه‌ای از باتری گوشی شما سریعا تخلیه شود.

چرا باتری گوشی سریع خالی می شود 2

به شماری از این برنامه‌ها برای این‌که در پس زمینه اجرا شوند نیازی ندارید به این دلیل هم باید کارکرد آن‌‌ها را در بک‌گراند گوشی متوقف نمایید. برای انجام این کار کافی است تا مراحل زیر را پیش بگیرید.

2- اپلیکیشن‌های پس‌زمینه

همان‌گونه که در تصویر بالا می‌بینید باید به سروقت Settings گوشی رفته و روی گزینه “Device Care” در گوشی‌های اندرویدی و اگر گوشی آیفون دارید روی گزینه “Battery” کلیک نمایید. سپس باید گزینه بهینه‌سازی باتری را در این قسمت مشاهه نمایید که در صورت فعال بودن تمامی اپلیکیشن‌های غیرضروری را در پس زمینه متوقف خواهد کرد. این کار موجب می‌گردد تا مقدار قابل ملاحضه‌ای از عمر باتری شما حفظ شود، پس پیشنهاد می‌کنیم حتما آن را امتحان نمایید.

3- حالت تصویر در تصویر

اگر از یوتیوب پریمیوم، توییچ و یا اپلیکیشن‌های مانند روی اسمارت فون خود استفاده می‌نمایید احتمال دارد از حالت تصویر در تصویر (Picture-in-Picture) استفاده کرده باشید. با کمک این قبلیت شما می‌توانید هر ویدیو یا استریمی را در باکس نمایشی کوچک در گوشه تصویر، در حالی که با اپلیکیشن‌های دیگر کار می‌نمایید، پخش نمایید.

با وجود این‌که به کار گیری این قابلیت بسیار کاربردیست اما به کار گیری چند اپ به شکل همزمان موجب می‌گردد تا مقدار فراوانی از باتری دیوایس شما خالی شود.

3- حالت Picture-in-Picture

برای رفع این مسئله کافی است تا با رفتن به قسمت تنظیمات پیشرفته اپلیکیشن انتخابی و خاموش کردن قابلیت Picture-in-Picture مقدار قابل ملاحضه‌ای از باتری را ذخیره‌سازی نمایید.

4- اتصال دائم به اینترنت

اکثر افراد گوشی خود را در 24 ساعته شبانه‌روز به اینترنت وصل نگه می‌دارند تا در صورت دریافت پیام و یا نوتیفیکیشن جدید بلافاصله از آن مطلع شوند اما توجه نمایید که انجام این کار موجب می‌گردد تا میزان قابل ملاحضه‌ای از باتری گوشی شما سریعاً تخلیه شود چراکه دائما نوتیفیکیشن‌ دریافت کرده و با انجام بروزرسانی‌های پس زمینه که بعضا به آن‌ها نیازی هم ندارید، گوشی شما به سرعت باتری تخلیه می‌کند.

4- اتصال به اینترنت 24/7

زمانی‌که تصمیم دارید بخوابید، فرصت خوبی برای خاموش کردن وای-فای خواهد بود؛ می‌توانید این کار را به آسانی با تغییر به حالت هواپیما انجام دهید. اگر نگران این هستید که تماس واجبی را از دست دهید می‌توانید تنها داده‌های اینترنت و وای-فای گوشی را خاموش نمایید تا کماکان به تماس‌های ضروری دسترسی پیدا کنید.

کافی است تا با رفتن به تنظیمات و غیرفعال کردن Wi-Fi و Mobile Data تغییرات لازم را انجام دهید. توجه نمایید که قرار دادن گوشی روی حالت “Do Not Disturb” موجب خاموش شدن وای-فای یا اینترنت خطتان نخواهد شد.

5- مستهلک شدن باتری

در برخی از مواقع این اپلیکیشن‌ها و یا تنظیمات نیستند که موجب تخلیه سریع باتری گوشی شما می‌شوند، بلکه مشکل از خود باتری است. گوشی‌های هوشمند نیز شبیه سایر لوازم طی گذر زمان قدیمی و فرسوده شده و همین موضوع موجب می‌گردد تا باتری گوشی شما دیگر خوب کار نکند. پس از گذشت دو یا سه سال (بسته به مدل گوشی) باتری دیگر توانایی رسیدن به حداکثر ظرفیت اولیه خود را ندارد و براین اساس تخلیه سریع آن را شاهد هستیم.

5- باتری گوشی قدیمی

نخستین و واضح‌ترین راه تعویض باتری است، این روش بسیار ارزان‌تر از خریدن گوشی نو خواهد بود و قادر است به سرعت مشکل تخلیه سریع گوشی باتری گوشی شما را حل کند. قیمت باتری جدید با درنظر گرفتن مدل گوشیتان تفاوت خواهد داشت به عنوان نمونه خرید باتری گوشی سامسونگ گلکسی S9 حدودا 10 دلار و خرید باتری آیفون 11 دو برابر آن قیمت دارد.

به هر حال تعویض باتری هزینه گزافی برای شما نخواهد داشت. روش دیگری که وجود دارد تعویض خود گوشی و خرید یک اسمارت فون جدید است.

6- اپلیکیشن‌های ردیابی لوکیشن

اپلیکیشن‌های فراوانی وجود دارند که از قابلیت ردیابی لوکیشن گوشی استفاده می‌کنند که من جمله این اپلیکیشن‌ها می‌توان به Google Maps, Bumble, Deliveroo و غیره اشاره داشت. احتمال دارد فکر نمایید که این برنامه‌ها موقعیت مکانی شما را به شکل مستقیم هر باری که از آن‌ها استفاده می‌نمایید، ردیابی می‌کنند اما اینجور نیست.

توجه نمایید که رصد موقعیت مکانی شما به انرژی فراوانی احتیاج دارد و به این دلیل هم گوشی شما در این صورت باتری فراوانی را سریعا تخلیه خواهد کرد. اما باید چه کار کرد؟

6- اپلیکیشن‌های ردیابی لوکیشن

راحت‌ترین راه برای جلوگیری از این رخداد خاموش کردن لوکیش اسمارت فون است؛ جهت انجام این کار کافی است تا منو تنظیمات رفته و به دنبال گزینه “Location” بگردید. با این وجود روش دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید دسترسی اپلیکیشن‌های خاصی را به لوکیشن باز گذاشته و به شکل دستی اپلیکیشن‌هایی که تصمیم ندارید به موقعیت مکانی شما دسترسی داشته باشند را از قسمت “Permissions” موجود در تنظیمات منع نمایید.

انجام این روش اندکی وقتگیر خواهد بود اما با به کار گیری آن کنترل کامل روی وضعیت لوکیشن یابی برنامه‌هایتان خواهید داشت.

توصیه‌ها و ترفندهای بیشتر

با استفاده از راهکار‌های بالا می‌توانید از خالی شدن سریع باتری گوشی خود جلوگیری به عمل آورید. توجه نمایید که برای شارژ گوشی حتما از شارژر اورجینال استفاده نمایید چراکه با انجام این کار باتری گوشی شما به بهترین حالت ممکن به ظرفیت بهینه خود دسترسی خواهد داشت و سریع‌تر نیز شارژ خواهد شد.

در ضمن برای بررسی میزان عمر باتری خود می‌توانید به قسمت تنظیمات گوشی رفته و به دنبال بخش “Battery” بگردید. در این قسمت اپلیکیشن‌هایی که بخش عمده از باتری اسمارت فونتان را اشغال کرده‌اند مشاهده خواهید کرد. محدود کردن میزان دسترسی‌ و یا استفاده این برنامه‌ها، منفعت فراوانی برای باتری خواهد داشت.

با استفاده از راهکار‌های این مقاله تفاوت فراوانی را در بهبود عمر باتری اسمارت‌فون مشاهده خواهید کرد و دیگر نیازی نیست که مدام گوشیتان را شارژ نمایید. احتمال دارد حتی نیازی به شارژر پرتابل نیز نداشته باشید و دیگر با پایان سریع شارژ گوشی مواجه نخواهید شد. اگر شما نیز راهکار های دیگری را برای افزایش زمان شارژ دهی باطری گوشی سراغ دارید از طریق بخش نظرات آن را با ما و کاربران فایل گپ به اشتراک بگذارید.

منبع : makeuseof