نویسنده:
بازدید: 468 بازدید

اکنون کاربران ویندوز و اندروید می‌توانند به‌عنوان دریافت‌کننده تماس از فیس تایم استفاده کنند. استفاده از فیس اپ برای کاربران اندروید به‌سادگی دانلود برنامه از گوگل پلی نیست؛ اما قابلیت تماس ویدئویی در آن وجود دارد.

نکته منفی این قابلیت جدید آن است که کاربران اندروید هنوز نمی‌توانند با دستگاه اندرویدی‌شان آغازگر تماس ویدئویی باشند و برای شروع تماس، باید لینک دعوتی از کاربران آیپد و آیفون و مک دریافت کنند تا بتوانند به تماس فیس تایم بپیوندند.

اگرچه بهتر بود کاربران اندروید هم بتوانند برقرارکننده تماس در فیس تایم باشند، برای شروع صرفا گیرنده تماس بودن هم گزینه چندان بدی نیست. در این مطلب فایل گپ به شما روش استفاده از فیس تایم در اندروید را خواهیم آموخت.

استفاده از فیس تایم در اندروید

برای استفاده از فیس تایم در اندروید به مرورگر پشتیبانی‌شده‌ مانند گوگل کروم و شخص آغازگر تماس با دستگاه iOS یا iPadOS یا macOS نیاز دارید. کاربران آیفون و آیپد که از سیستم‌عامل iOS 15 و iPadOS 15 یا جدیدتر استفاده می‌کنند، می‌توانند برنامه فیس تایم را باز و از بالای صفحه دکمه Create Link را انتخاب کنند.

استفاده از فیس تایم در ویندوز

لینک دعوت می‌تواند از هر طریق دلخواه برای استفاده کاربر اندرویدی ارسال شود.

استفاده از فیس تایم در ویندوز

برای ارسال لینک دعوت ازطریق مک، اگر تماس‌گیرنده از سیستم‌عامل macOS 12 و جدیدتر استفاده می‌کند، می‌تواند دکمه Create Link را در قسمت بالایی اپ فیس تایم پیدا کند و سپس لینک را به طریق دلخواه با اندروید به‌اشتراک بگذارد.

استفاده از فیس تایم در ویندوز

پس‌از‌این، شما به‌عنوان کاربر اندروید لینکی به‌‌شکل facetime.apple.com از تماس‌گیرنده دریافت خواهید کرد.

استفاده از فیس تایم در ویندوز

در تلفن یا تبلت اندرویدی خود لینک دعوت را با مرورگر گوگل کروم باز کنید. در زمان نوشتن این مقاله، تنها مرورگر پشتیبانی‌شده برای این موضوع مرورگر گوگل کروم است. در کادری که مشاهده می‌کنید، نام خود را وارد کنید و روی Continue ضربه بزنید.

فیس تایم برای اندروید

درادامه، از نوار ابزار موجود در بالای صفحه گزینه Join را لمس کنید.

چطور در اندروید از فیس تایم استفاده کنیم؟

پیش از اینکه بتوانید به تماس ویدئویی بپیوندید، ابتدا فرد تماس‌گیرنده باید درخواستتان را تأیید کند. پس از ورود، گزینه‌های کنترلی کنفرانس ویدئویی معمولی را در بالای صفحه در‌اختیار خواهید داشت. این گزینه‌ها شامل نمایش ویدئو به‌صورت تمام‌صفحه، بی‌صداکردن میکروفون، نشان‌دادن یا پنهان‌کردن ویدئو، برگرداندن دوربین و… است.

استفاده از فیس تایم در ویندوز

آنچه مشاهده می‌کنیدة به‌نوعی نسخه اندروید فیس تایم است. برای اتمام تماس، روی دکمه Leave کلیک کنید.

فیس تایم برای اندروید

احتمالا این چیزی نیست که از فیس تایم برای اندروید در ذهن داشتیم؛ اما حداقل کیفیت تماس تا اندازه زیادی مطلوب است.