نویسنده:
بازدید: 514 بازدید

با وجود ارائه نسخه به‌روزشده فایل اکسپلورر ویندوز ۱۱، بسیاری از کاربران از تغییر ایجادشده در آن ناراضی به‌نظر می‌رسند. پشتیبانی از تب‌های مختلف یکی از ویژگی‌های کاربردی بود که بسیاری از کاربران ویندوز انتظار داشتند در نسخه جدید این سیستم عامل به Explorer اضافه شود.

با معرفی ویندوز ۱۱ و انتشار اولین نسخه‌های آزمایشی آن، به‌نظر می‌رسد بزرگ‌ترین شرکت نرم‌افزاری دنیا هنوز قصد ندارد این ویژگی بسیار مورد‌انتظار و پیش‌پاافتاده را به‌صورت بومی به سیستم عاملش اضافه کند. این موضوع باعث دلخوری بسیاری از کاربران وفادار ویندوز شده و آن‌ها را به جست‌وجو برای یافتن راه‌حلی جایگزین واداشته است. Files برنامه ثالثی است که می‌تواند این کمبود فایل اکسپلورر اصلی مایکروسافت را جبران کند.

Files جزو برنامه‌های پیش‌فرض ویندوز نیست و توسعه‌دهنده آن شخصی با نام Yair Aichenbaum است. این برنامه خرداد ۱۳۹۹ (ژوئن ۲۰۲۰) معرفی عمومی شد و از یک سال قبل از آن نیز برای آزمایش در‌دسترس بوده است. با اینکه جایگزین کاملی برای فایل اکسپلورر اصلی مایکروسافت نیست، در انجام برخی امور بسیار کاربردی است.

فایلز و فایل اکسپلورر


از زمان معرفی تا امروز، Files چندین به‌روزرسانی داشته است و اکنون به‌لطف آیکون‌ها و طراحی شکل کاربری جدید، با ویندوز ۱۱ کاملا همخوانی دارد. این برنامه روی ویندوز ۱۰ نیز اجرایی بود؛ اما اجرای آن در ویندوز ۱۱ در‌کنار فایل اکسپلورر اصلی مایکروسافت شباهت بسیار این دو برنامه را کاملا نشان می‌دهد. شکل بالا فضای کاربری نسخه بتای این برنامه را نشان می‌دهد.

Files از قابلیت‌های لمسی پشتیبانی می‌کند و در هر مقیاسی چه تبلت چه دسکتاپ عملکرد خوبی دارد. با اینکه برخی از ویژگی‌های فایل اکسپلورر مایکروسافت را ندارد، توانایی انجام برخی کارها Files را به برنامه‌ای منحصر‌به‌فرد تبدیل کرده است‌ و حتی می‌توان گفت روی تبلت‌های ویندوزی کارکرد بهتری از نسخه اصلی مایکروسافت دارد‌.

عملکرد فایلز


مهم‌ترین برتری Files بر فایل اکسپلورر میکروسافت پشتیبانی از تب‌های مختلف است‌. همان‌طور‌که در بالا مشاهده می‌کنید، این برنامه قابلیت درگ و دراپ دارد و برای مرور فایل‌ها و پوشه‌ها به بازکردن پنجره جدید نیازی نیست یا برای باز کردن پوشه‌ها و تب‌ها نگه‌داشتن موس روی آن‌ها کافی خواهد بود.

با تأکید دوباره ویندوز ۱۱ بر اهمیت قابلیت‌‌های لمسی آن، افراد بیشتری به استفاده از سرفیس پرو 7 یا سرفیس پرو ایکس به‌عنوان تبلت تمایل نشان خواهند داد؛ بنابراین، داشتن فایل اکسپلورری سودمند خواهد بود که در‌کنار برخی ویژگی‌های خاص از قابلیت لمسی نیز پشتیبانی کند.

اپلیکیشن رایگان Files را ازطریق این لینک از فروشگاه مایکروسافت می‌توانید دانلود کنید.

منبع