نویسنده:
بازدید: 482 بازدید

آیا تاکنون حس کرده‌اید که سرعت اشاره‌گر ماوس نسبت به فاصله‌ای که آن را جا‌به‌جا می‌کنید، افزایش یافته است و روی صفحه‌نمایش از فرمان‌های شما سرپیچی می‌کند؟ ویژگی شتاب‌دهی ماوس (Mouse acceleration) در ویندوز ۱۰ می‌تواند عامل سرکشی اشاره‌گر باشد. غیر فعال کردن این ویژگی می‌تواند دقت اشاره‌گر را بیفزاید و به شما اجازه بدهد اشاره‌گر را دقیقاً روی مکانی که می‌خواهید، قرار بدهید.

شتاب‌دهی ماوس چیست

شتاب‌دهی ماوس، فاصله و سرعت اشاره‌گر روی صفحه‌نمایش را در پاسخ به سرعت حرکت ماوس افزایش می‌دهد. اگر شتاب‌دهی ماوس فعال باشد و آن را به اندازه ۶ سانتی‌متر جابه‌جا کنید، اشاره‌گر می‌تواند از یک طرف صفحه به سمت دیگر آن سفر کند؛ اما اگر ماوس را دقیقا به همان اندازه ولی بسیار کندتر حرکت بدهید، اشاره‌گر فقط نیمی از صفحه را می‌پیماید.

مقاله‌ی مرتبط:

این ویژگی با هدف افزایش دقت اشاره‌گر به‌طور پیش‌فرض در دستگاه‌های ویندوز ۱۰ فعال شده است. برای بسیاری از کاربران ویندوز و به‌خصوص گیمرها، فعال بودن شتاب‌دهی ماوس اثر معکوسی دارد و با کاهش دقت اشاره‌گر، باعث سردرگمی کاربر می‌شود. اگر تاکنون با این مورد برخورد داشته‌اید یا به‌طور تصادفی پشت سیستمی نشسته‌اید که کنترل اشاره‌گر ماوس آن برایتان دشوار بوده است، در این مقاله آموزشی فایل گپ با روش غیر فعال کردن ویژگی شتاب‌دهی ماوس آشنا خواهید شد.

 

غیر فعال کردن شتاب‌دهی ماوس

برای خاموش کردن ویژگی شتاب‌دهی ماوس، عبارت Mouse Settings را در نوار جستجوی ویندوز تایپ و روی نتیجه کلیک کنید.

غیرفعال کردن شتاب ماوس


پنجره تنظیمات ماوس باز خواهد شد. بخش Related Settings را در سمت راست یا پایین پنجره پیدا و زیر آن، روی Additional Mouse Options کلیک کنید.

غیرفعال کردن شتاب ماوس


پنجره Mouse Properties باز خواهد شد. روی تب Pointer Options کلیک کنید.

غیرفعال کردن شتاب ماوس


در بخش Motion group با برداشتن تیک گزینه Enhance Pointer Precision آن را غیرفعال کنید. برای اعمال تغییرات در انتهای پنجره روی دکمه Apply و سپس OK کلیک کنید.

غیرفعال کردن شتاب ماوس

اکنون ویژگی شتاب‌دهی ماوس غیر فعال شده است و می‌توانید از فرمان‌‎پذیری ماوس خود لذت ببرید.

***

آیا شما تجربه‌ای در زمینه فعال بودن شتاب‌دهی ماوس در ویندوز دارید؟ به نظر شما این ویژگی در کجا به کار می‌آید؟ نظرات خود را با ما و کاربران فایل گپ در میان بگذارید.

منبع