نویسنده:
بازدید: 510 بازدید

بعد از سال‌ها انتقاد به واتساپ برای پشتیبانی نکردن از رمزگذاری سرتاسر در فایل پشتیبان واتساپ، این شبکه اجتماعی بالاخره این ویژگی را به نسخه‌ی بتا اضافه کرد. واتساپ می‌گوید قابلیت رمزگذاری سرتاسر به‌صورت پیش‌فرض روی فایل پشتیبان در گوگل درایو فعال نمی‌شود و باید قبل از آپلود فایل، آن را رمزگذاری کرد. کاربران باید هنگام تهیه فایل پشتیبان، رمزی امن انتخاب و آن را در جایی امن ذخیره کنند. به گفته‌ی واتساپ، در صورت گم شدن این رمز عبور، هیچ راهی برای بازیابی وجود نخواهد داشت. اگر نیاز به امنیت بیشتری برای فایل پشتیبان واتساپ خود دارید، می‌توانید به جای ایجاد رمز معمولی، از رمزگذاری ۶۴ رقمی استفاده کنید که یک کلید رمز تصادفی ایجاد می‌کند. فراموش نکنید که از کلید ایجادشده پشتیبان تهیه کنید؛ چون در صورت گم شدن این کلید، هیچ کسی نمی‌تواند در بازیابی آن به شما کمک کند.

برای فعال کردن رمزگذاری سرتاسر در بخش فایل پشتیبان واتساپ مراحل زیر را دنبال کنید:

  • واتساپ را باز کنید، سه‌نقطه‌ی بالا سمت راست را انتخاب کنید. به این مسیر بروید Settings > Chats > Chat backup
  • حالا در گزینه‌ی Encrypt your Backups را انتخاب کنید.
  • Continue را انتخاب کنید و گزینه‌ی Create Password را بزنید.

بکاپ واتساپ

  • رمز مورد نظر را وارد و Next را انتخاب کنید.
  • توجه داشته باشید که به جای رمز می‌توانید از گزینه‌ی Use 64-digit Encryption key instead برای ساخت کلید رمزگذاری ۶۴ رقمی استفاده کنید.

محیط رمزگذاری واتساپ

ویژگی رمزگذاری سرتاسر در فایل پشتیبان واتساپ فعلاً در نسخه‌ی بتا اندروید (2.21.15.5) فعال شده است؛ اما انتظار می‌رود در ماه‌های آینده برای تمامی کاربران در دسترس قرار بگیرد. متأسفانه واتساپ تا این لحظه هیچ حرفی در مورد اضافه کردن این ویژگی به نسخه‌ی iOS به میان نیاورده است.

نظر شما در مورد این ویژگی جدید واتساپ چیست؟ آیا تابه‌حال موفق شده‌اید به‌راحتی از بخش پشتیبان‌گیری واتساپ استفاده کنید؟

اگر به این سبک مطالب علاقه‌مند هستید، حتما به صفحه‌ی مقالات آموزشی در فایل گپ سر بزنید.