نویسنده:
بازدید: 476 بازدید

گوشی‌های هوشمند آن‌قدر با زندگی ما گره خورده‌اند که اگر نتوانید گوشی گمشده‌ی خود را به‌سرعت پیدا کنید، فورا دچار استرس خواهید شد؛ چه آن را در تاکسی جا گذاشته باشید چه به‌صورت تصادفی از جیبتان بیرون افتاده باشد و چه زمانی که آن را به سرقت برده باشند. البته اگر از گوشی‌ اندرویدی استفاده می‌کنید، با قابلیت Find My Device می‌توانید گوشی گمشده خود را پیدا یا اطلاعات خود را از راه دور به‌صورت کامل حذف کنید.

برای استفاده از Find My Device باید گوشی از این ویژگی پشتیبانی کند، سرویس مکان‌یابی گوگل روشن باشد و حساب گوگل خود را وارد گوشی کرده باشید. البته امروزه اکثر گوشی‌های هوشمند به ویژگی Find My Device مجهز هستند؛ به‌عنوان مثال در پیکسل‌های گوگل و گوشی‌هایی که از اندروید خالص استفاده می‌کنند ویژگی Find My Device به‌صورت پیش‌فرض نصب شده است. در بعضی از گوشی‌های دیگر مانند محصولات سامسونگ، برنامه متفاوتی به نام Find My Mobile استفاده می‌شود که خود سامسونگ آن را طراحی و اجرا کرده است.

اگر می‌‎خواهید از برنامه Google Find My Device استفاده کنید، باید در مسیر زیر بررسی کنید که این ویژگی بخشی از سیستم‌عامل گوشی شما است یا خیر:

Settings > Security

اگر در این مسیر Find My Device را پیدا کردید، آن را روش کنید؛ اما درصورتی‌که Google Find My Device را در مسیر گفته‌شده پیدا نکرده‌اید می‌توانید اپلیکیشن Google Find My Device را از گوگل پلی دانلود کنید. در مرحله بعد اطمینان حاصل کنید که بخش Location روشن است. در برنامه Find My Device می‌توانید بررسی کنید که کدام برنامه به موقعیت شما دسترسی دارد و کدام برنامه به‌تازگی از موقعیت مکانی شما استفاده کرده است. در صورت تمایل می‌توانید دسترسی برنامه‌ها به موقعیت مکانی را خاموش کنید.

FIND YOUR PHONE  اپلیکیشن

حالا که تنظیمات بالا را انجام داده‌اید، اگر گوشی خود را در جایی گم کرده‌اید کافی است در باکس جستجوی گوگل، عبارت Find my device را وارد کنید و به گوگل اجازه دسترسی به این صفحه را بدهید. در صفحه بازشده می‌توانید مکان گوشی خود را پیدا کنید، صدای هشداردهنده پخش کنید یا اطلاعات گوشی خود را به‌صورت کامل پاک کنید.

FIND YOUR PHONE در  جستجوی گوگل

زمانی که گوشی خود را پیدا کرده‌اید، سه گزینه به شما نمایش داده خواهد شد. انتخاب این گزینه‌ها به شما بستگی دارد که آیا احساس می‌کنید گوشی در جای امنی قرار دارد یا خیر.

محیط FIND YOUR PHONE

پخش صدا به مدت ۵ دقیقه: با این گزینه گوشی حتی در صورت سایلنت بودن به مدت ۵ دقیقه زنگ می‌زند.

  • قفل کردن دستگاه و خروج از حساب گوگل: با این روش گوشی قفل می‌شود و برای استفاده دوباره نیاز به اکانت گوگل صاحب گوشی دارد. این گزینه برای زمانی کاربردی است که گوشی را در تاکسی یا مکانی دیگر جا گذاشته‌اید.
  • حذف کامل اطلاعات: با این گزینه تمام اطلاعات گوشی شما حذف خواهد شد. این گزینه بیشتر برای زمانی استفاده می‌شود که اطمینان دارید گوشی شما به سرقت رفته است و قابل برگشت نیست. با این گزینه از سوء استفاده احتمالی از اطلاعتان جلوگیری می‌کنید.

نکته مهمی که باید توجه داشته باشید این است که این ویژگی به فعال بودن اینترنت بستگی دارد. اگر گوشی خود را بدون دسترسی اینترنت گم کنید، متأسفانه این ویژگی کاربردی برای شما نخواهد داشت.

آیا تابه‌حال از ویژگی Find My Device برای پیدا کردن گوشی خود استفاده کرده‌اید؟ این ویژگی چقدر توانسته است به شما در پیدا کردن گوشی کمک کند؟