نویسنده:
بازدید: 329 بازدید
زمان مطالعه: 12 دقیقه

کسب و کار های اینترنتی دارای فضای رقابتی هستندو یکی از این موارد رقابت برای افزایش ترافیک سایت می باشد، به شکلی که سایت ها در رقابت با همدیگر تلاش می کنند کاربران بیشتری را به سوی خود جذب کنند و ترافیک سایت خود را بالا ببرند این مساله موجب افزایش فروش اینترنتی می شود. در این مطلب از فایل گپ به تعریف ترافیک وب سایت و مهم ترین مسیر های افزایش بازدید سایت می پردازیم پس ما ما همراه باشید

نکات مهم در افزایش ترافیک سایت

انتقال ترافیک با کیفیت بالا

پیش از اینکه به تکنیک‌ های افزایش ترافیک بپردازیم، باید مفهوم ترافیک سایت را عمیق‌تر موردبررسی قرار دهیم. می توان تصور کرد که ترافیک یک عدد است و هر چه بیشتر باشد بهتر است؟ ولی مفهوم اصلی ترافیک پیچیده تر است.

اگر در‌نظردارید روش های خاصی را برای ایجاد ترافیک اختصاص دهید، باید در شروع اطمینان یابید که ترافیکی که به سایت خود هدایت می‌نمایید کیفیت بالایی دارد.

افزایش ترافیک برای کسب و کارهای گوناگون معنای مختلفی دارد، اما اساسا، ترافیک با کیفیت بالا شامل بازدید از سایت به وسیله مشتریان یا کاربرانی است که با هدف کسب و کار شما تطبیق دارند، به بیان دیگر باید مخاطبین هدف کسب و کار خود را به درستی تشخیص داده باشید؛ این کار به خوبی باعث افزایش ترافیک سایت می شود.

نکات کلیدی در افزایش ترافیک وب سایت

اما به منظور اینکه سایت ترافیک خوبی داشته باشید و به فروش و سود بیشتر برسد در شروع باید به پیش نیازهای اساسی پاسخ دهید. در شروع باید از خود بپرسید:

آیا این محصول که ارایه می دهید خوب است؟ یک “محصول خوب” به این مفهوم است که مخاطبین شما به دنبال چه محصولی هستند و برای به دست آوردن محصول هزینه می کنند.

آیا بازار هدف بزرگی وجود دارد؟  باید مورد بررسی قرار دهید که بازاری که در آن مشغول به فعالیت هستید چقدر بزرگ است.

رقبایتان چه کسانی هستند؟ برای جا نماندن در دنیای پر رقابت کسب و کار اینترنتی باید مهم ترین رقبای خود را شناسایی و تحلیل نمایید.

روش های افزایش ترافیک سایت

با پاسخ به سوالات مرحله قبل و شناخت مخاطبین هدف خود به آسانی می توانید اقداماتی را برای افزایش ترافیک وب سایت خود انجام دهید. ما در این جا قصد داریم با دو روش افزایش ترافیک سایت را موردبررسی قرار دهیم: یکی از راه سئو و دیگری بدون به کار گیری سئو.

1- افزایش ترافیک سایت با به کار گیری سئو

یکی از مسیر های مهم برای افزایش ترافیک وب سایت شما این می‌باشد که در نتایج نخست گوگل باشید چون اگر هر کاربری با سرچ کلمه هدف خود وارد سایت شما شود، موجب افزایش بازدید از سایت شما می شود. در ادامه مجموعه اقداماتی را در راستای بهبود سئوی سایت برای بالابردن بازدید از سایت مورد بررسی قرار می دهیم:

نکات مهم در افزایش ترافیک سایت 2

✔️به کار گیری LSI

کلمات LSI بیشترین شباهت و نزدیکی را با کلمه کلیدی شما دارد. این عبارات به گوکل کمک می کند تا بهتر متوجه محتوای شما شوند. در نتیجه یکی از راه هایی که می توانید ترافیک سایت را بالا ببرید به کار گیری این نوع کلمات است چون کاربران با سرچ هر کلمه کلیدی مانند کلمه کلیدی اصلی شما به سایت شما می رسند.

✔️سئو مناسب محتوا

اهمیت به بررسی بهینه سازی محتوا من جمله انتخاب کلمه کلیدی مطلوب هدف کاربر و توزیع مطلوب در محتوا، انتخاب تیترهای جذاب و رعایت ترتیب هدینگ ها و نوشتن محتوا برای مخاطب، به کار گیری ویدئو و عکس بهینه شده و داشتن CTA، نوشتن بهترین عنوان سئو و متا دیسکریپشن.

✔️ریسپانسیو کردن قالب سایت

ریسپانسیو بودن سایت این پالس را برای گوگل دارد که سایت شما کاربرپسند است و آن را جز مطلوب‌ترین نتایج گوگل دسته بندی می کند که این موضوع منجر به افزایش ترافیک سایت می شود. شما می توانید  با به کار گیری ابزارهای آزمایش ریسپانسیو سایت، این نکته را چک نمایید.

نکات مهم در افزایش ترافیک سایت 4

✔️بروزرسانی منظم محتوا

چرا باید مقالات قدیمی را بروزرسانی کنیم؟ به روز رسانی محتوا و مقالات قدیمی سایت را از یاد نبرید. اگر در سایت شما محتواهایی وجود دارد که به روز نیستند حتما آن ها را بروزرسانی نمایید چون احتمال دارد این محتواها طبق الگوریتم های قدیمی تر گوگل سئو شده باشند و یا مخاطبین با خواندن محتوای شما جواب خود را پیدا نکنند و سایت شما را ترک کنند.

هم چنین می توانید از ترند های روز برای افزایش ترافیک سایت استفاده نمایید، ‌‌برای پیدا کردن موضوعات ترند شده کافی است به مقاله آموزش گوگل ترندز سر بزنید و با آموزش به کار گیری این ابزار به روز ترین موضوعات قابل سرچ افراد را به دست بیاورید.

✔️دریافت و ساخت بک لینک با کیفیت

به احتمال زیاد درباره اهمیت اثر گذاری بک لینک روی سئو سایت بسیار شنیده اید، در حقیقت اصل بک لینگ گرفتن بدین صورت است که محتوای شما آنقدر مورد توجه مخاطب واقع شده است که در سایت های دیگر به محتوا و سایت شما لینک می دهد و این پیام را برای گوگل دارد که این محتوا برای مخاطبان بسیار ارزشمند است در نتیجه به سایت رتبه می دهد و به افزایش ترافیک سایت شما کمک می کند. روش هایی که برای گرفتن بک لینگ وجود دارد:

  • رپورتاژ نویسی
  • وبلاگ نویسی
  • انجمن های پرسش و پاسخ
  • تبادل لینک با سایر سایت ها

✔️افزایش سرعت بارگزاری و لود سایت

با درنظر گرفتن بروزرسانی اخیر هسته  و انتشار پارامتر INP میتوان دریافت که یکی از اصلی ترین فاکتورهای محبوبیت هر سایت چه برای گوگل و چه برای کاربر، سرعت سایت است.

اگر کاربری در سایت شما به مشکل لود نشدن صفحات روبرو شود احتمالا برای دفعات بعد به سروقت سایت شما نمی آید. ولی اگر سایتی با سرعت بسیار بالا داشته باشید، کاربر قادر است به یکی از مخاطبان وفادار شما تبدیل شود و منجر به افزایش ترافیک سایت شود.

2-افزایش ترافیک سایت بدون بکارگیری اصول سئو

سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جست و جو روشی است که منجر به افزایش بازدید سایت و درانتها افزایش ترافیک می شود. اما اگر برای ترافیک سایت خود فقط و فقط متکی به سئو باشید احتمال دارد به سبب تغییرات الگوریتم های گوگل با کاهش ترافیک و از دست رفتن مشتریان خود مواجه شوید.

هم چنین در برخی از سایت ها شبیه پادکست فضای فراوانی برای سئو ندارید. برای همین بهتر است روش های دیگری هم برای افزایش ترافیک سایت در نظر بگیرید تا دچار مشکلات احتمالی نشوید.

✔️مارکتینگ یا بازاریابی محتوا

مارکتینگ محتوا روشی است برای تبلیغ سایت یا برند از راه محتوای باکیفیت. محتوا شامل متن، ویدئو و پادکست و فایل های pdf. اگر مخاطبین سایت شما درگیر محتوای جذاب شوند و پاسخ سوالات و ابهامات خود را در سایت شما پیدا کنند، به آسانی سایت را ترک نمی کنند. شما می توانید از راه ویدئو و پادکست هم با مخاطبین خود ارتباط برقرار نمایید و ببینید که با کدامیک ترافیک بیشتری به سایت خود جذب می نمایید.

✔️تبلیغات پولی(باید کمی هزینه کنید)

برای افزایش ترافیک سایت می توانید از راه کار تبلیغات پولی و کلیکی استفاده نمایید. این روش به شکل تبلیغات کلیکی (PPC) و تبلیغات نمایشی (PPI) است.

تبلیغات کلیکی بدین صورت است که شما به سایت تبلیغ کننده زمانی هزینه پرداخت می نمایید که روی تبلیغ شما در سایت تبلیغ کننده کلیک شود. بارزترین نمونه تبلیغات کلیکی تبلیغات کلیکی گوگل (AD) است.

تبلیغات نمایشی یا Pay Per Impression بدین صورت است که شما در ازای هر تبلیغی که در سایت تبلیغ کننده نمایش می دهید هزینه پرداخت می نمایید  و هیچ تضمینی روی اینکه چه تعداد کاربر روی تبلیغ شما کلیک کنند نیست. در مجموع اگر قرار است برای این تبلیغات خرج کنید با درنظر گرفتن امکاناتی که دارید سعی کنبد بهترین روش تبلیغات را انتخاب نمایید تا برایتان تاثیر داشته باشد.

✔️ راهبرد مناسب شبکه های اجتماعی

یکی از بهترین راه ها برای افزایش ترافیک وب سایت این می‌باشد که محتوای خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. از اثر به کار گیری شبکه های اجتماعی برای بهبود سئو نمی توان غافل شد.

امروزه همه افراد به شبکه های اجتماعی دسترسی دارند ولی بیشتر برای افراد جنبه سرگرمی دارد اگر در نظردارید محتوایی که در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارید، بهتر است چاشنی سرگرمی داشته باشد و از عکس هایی و محتوایی استفاده نمایید که توجه مخاطبین را جلب کند.

هم چنین برای جلب نظر مخاطبین در شبکه های اجتماعی گذاشتن پست های مسابقه و هدایا است. جدا از فعالیت در شبکه های اجتماعی، میتوانید شبکه اجتماعی را به سایت خود بیاورید! بله درست متوجه شدید، یکی دیگر از مسیر های افزایش ترافیک و ورودی کاربران به سایت ایجاد شبکه اجتماعی در وردپرس است.

با این راهکار می توانید یک چت و گفتکوی آنلاین برای سایتتان فعال نمایید. این روش به خودی خود موجب افزایش تعامل کاربران و درانتها بالارفتن ترافیک سایت می شود.

✔️ راهبرد یا استراتژی مناسب برای برندسازی

نخستین چیزی که با شنیدن نام لینک سازی در ذهن شما تداعی می شود، سئو است. اما باید مدنظر داشته باشید که لینک سازی موجب افزایش ترافیک وب سایت شما نیز می شود. اگر بتوانید با لینک سازی مخاطبان را از برند خود آگاه نمایید. حالا به منظور اینکه بتوانید لینک سازی برای برند خود انجام دهید یا دیگران را تشویق به لینک دهی به سایت خود نمایید می توانید:

  • پست های جذاب و قابل به اشتراک گذاری ایجاد نمایید و از مخاطبین بخواهید که محتوای شما را به اشتراک بگذارید.
  • پست مهمان در سایت های دیگر قرار بدهید.

✔️ ایمیل مارکتینگ

یکی از کارآمدترین راه ها برای افزایش ترافیک وب سایت، ایمیل مارکتینگ است، مارکتینگ ایمیلی به شما اجازه میدهد مستقیماً به مشتریان بالقوه دسترسی دراز مدت بیابید. نکات مهمی که باید در ایمیل مارکتینگ رعایت نمایید تا به افزایش ترافیک سایت برسید:

  • ارزش آفرینی با ارایه محتوای جذاب و با کیفیت
  • شناسایی دقیق پرسونای مخاطبان

شما می توانید از بهترین سرویس های ایمیل مارکتینگ برای بازاریابی ایمیلی استفاده نمایید.

نکات مهم در افزایش ترافیک سایت 6

✔️ بهبود کیفیت خدمات

در صورت ارایه خدمات ضعیف، تلاش های مارکتینگ بی فایده است. بر مبنای نظرسنجی ها 42 درصد از مشتریان گفتند که بعد از تجارب خوشایند خدمات مشتری، بیشتر خرید کرده اند. حالا به چه شکل می توانید خدمات عالی به مشتریان ارائه دهید؟

  • پاسخ گویی سریع به مشتریان
  • ارایه پیشنهاد برای مشکلات کاربران

افزایش ترافیک سایت با ربات صحیح است؟

حالا که به انتهای مقاله رسیدیم می خواهیم به این سوال پاسخ دهیم گه چرا بهتر است برای افزایش ترافیک وب سایت از ربات ها کمک نگیریم؟ شاید یکی از راه کار هایی موثری که برای افزایش ترافیک سایت می شناسید، به کار گیری ربات های گوگل باشد و حتی با انجام این کار سریعا به نتیجه دلخواه خود برسید اما این روش احتمال دارد مشکلاتی را به همراه داشته باشد.

به عنوان مثال بزرگترین مشکلی که احتمال دارد برای سایت شما پیش باید این می‌باشد که اگر یک ربات به شکل پی در پی اطلاعات سایت شما را درخواست کند موجب می گردد سرعت سایت شما کاهش پیدا کند. هم چنین بات های ترافیک می توانند منجر به افزایش نرخ پرش در سایت شوند. الگوریتم های گوگل بسیار هوشمند هستند و احتمال دارد به آسانی متوجه فیک بودن بازدید سایت شوند ودر نهایت وب سایت شما را جریمه کنند.

جمع بندی

نکته: اگر همه موارد را رعایت کرده اید اما هنوز رتبه ندارید و وردی تان کم است مورد بررسی قرار دهید که تصاویر دربردارنده خشونت و حتی موارد غیر اخلاقی وجود نداشته باشد چون با درنظر گرفتن اینکه جستجوی ایمن برای بسیاری از کاربران فعال شده و بسیار از افراد اطلاعی از غیر فعال کردن safe search ندارند محتوای شما نمایش داده نمی شود و بهتر است تصاویر و موارد غیر مجاز را از سایتتان حذف نمایید.

در این مطلب به بررسی روش های افزایش ترافیک سایت با سئو سایت و بدون سایت سایت پرداختیم و مهم ترین نکات برای افزایش ترافیک سایت را مطرح کردیم. اگر شما هم در افزایش ترافیک سایت تجربه ای دارید با ما و سایر کاربران فایل گپ از طریق بخش نظرات به اشتراک بگذارید.